Koh Tao en relaxen

25 maart 2017 - Tambon Ko Tao, Thailand

Deze blog heeft iets wat vertraging opgelopen, maar beter laat dan nooit, toch?

Dinsdag (de tweede dag na de Full Moon party) vroeg wakker geworden omdat ik zo'n 30 uur niets had gegeten en echt iets moest eten. Dus even snel wat naar binnen gewerkt en toen op stap om het eiland te verkennen. Gelopen, gelopen en gelopen voor ongeveer 2 uur. Veel hostels, taxi's, scooters en zelfs taxibootjes, de zee ligt er vol mee. Op een gegeven moment loop ik rustig langs de weg (dat is hier heel normaal) vallen er twee mensen op de scooter echt voor mn neus, werd bijna meegenomen in hun val. Gelukkig goed afgelopen. Onderweg een winkeltje ingegaan waar ik voor het eerst paprika RIBBEL chips ben tegengekomen, zo'n mooi moment. Na 2 uur had ik het in de brandende zon lopen wel gehad, dus terug gegaan naar het resort om daar met wat andere te meeten om op het strand te gaan liggen. Het was alleen echt niet uit te houden op het strand en de zee is aardig warm waardoor dat ook niet heel verkoelend is. Dus na een uurtje strand een hapje gaan eten en daarna in de schaduw gaan liggen aan het zwembad. Ik had dit echter al snel gezien en wilde wat gaan doen. Het was de laatste dag van Han op Koh Tao, dus ben ik met hem en Jop nog even wat rond gaan lopen en hebben genoten van de zonsondergang. Savonds (geprobeerd) wat te eten, aangezien ik me ineens heel slecht voelde, alweer.... kreeg ik niet veel door mn keel. Denk dat ik smiddags iets verkeerds had gegeten/gedronken, want alles kwam er weer uit. Helaas ook niet meer gezellig wat kunnen drinken met Han, ik heb twee weken met hem gereisd en hij is zo aardig. Maar goed, wel even snel gedag gezegd en toen gaan slapen. Nacht zowat in de badkamer doorgebracht, gelukkig hebben we er eentje op de kamer. Slaap nu met maar één ander iemand op de kamer namelijk.

S morgens voelde ik me echter alweer een stuk beter en ben ik de dag met yoga begonnen, ik ga 5 lessen volgen om mn innerlijke rust te vinden haha. Nee, maar het is dus echt best wel leuk! 2 uurtjes dus yoga gedaan en toen smiddags gaan paddelen op zee. Weer zonsondergang gezien, dat wordt gewoon nooit saai. Ergens wat gegeten, was nog steeds beetje misselijk dus alleen een sandwich besteld. Savonds nog even gechilled bij het resort omdat het te warm was op de kamer. Daar hadden een paar Engelse het enorm naar hun zin en heb genoten van de manier waarop zij aan het dansen waren.

Donderdagochtend de dag weer begonnen met yoga, was weer erg intens. Ik had al besloten dat ik vandaag naar een viewpoint wilde gaan en toen ik net terug kwam van yoga kwam ik Ella tegen en zij was ook wel in om dat te doen, dus toen zijn we samen gegaan. Op internet stond dat het een heftige klim zou worden, dus we hadden allebei onze trainers aangedaan en zijn gaan klimmen. En internet heeft niet gelogen, het was een klim van een uur en je had geen vlak stuk er tussen zitten. Tip, trek geen grijs aan ;) Eenmaal aangekomen bleek dat we 100 bath per persoon moesten betalen en we keken elkaar aan en Ella wilde het niet doen, dus ik zei jawel kom op we proberen gewoon 100 bath voor 2 te fixen en dat lukte. Het was de klim en het geld zeker waard want het uitzicht was zo super mooi!! Daar even gebleven en toen moesten we weer terug.. Waren begonnen met lopen toen er een auto vroeg of we een lift wilde, het was zeg maar zo'n open jeep waar je makkelijk van af kan jumpen als het nodig zou zijn dus wij erin gestapt en een praatje gemaakt. We hadden wel bedacht dat we ons niet bij het resort zouden laten afzetten, je weet maar nooit. En op het moment dat we zeiden dat we eruit wilde vroeg één van die Thaise jongens aan mij: "Can i have your contact?" het was zo ongemakkelijk maar zei natuurlijk nee en toen zijn we snel weggelopen haha.
Op de weg terug een echte supermarkt tegengekomen en daar voor het eerst in mn leven een roller deodorant gekocht omdat die stuk goedkoper zijn en langer mee gaan, je moet wat he. Heb liever een spray, maar is op zich prima te doen.

Na al dat lopen zeker even het zwembad ingedoken en daar nog even gechilled. Savonds heerlijk gegeten in een restaurantje dat ik op tripadvisor had gezien. Weet niet wat ik bestelde maar het was de nummer 1 van de top 10, het was erg lekker en aangezien Jack er niet meer is moet ik het nu zelfs bepalen maar ook dat gaat me prima af.
Laat op de avond slechts nieuws gekregen. Amper geslapen die nacht, maar toch mezelf uit bed gesleurd om yoga te doen. Verder die dag niet veel gedaan, beetje rondgelopen en toen bij het zwembad gaan liggen, in de schaduw notabene, want in de zon is het niet uit te houden. Savonds wel een hapje gegeten met 3 andere, paar drankjes gedaan en toen geprobeerd te slapen.

Volgende ochtend iets later opgestaan dan normaal en dat betekent rond 10 uur. Had niet zo'n zin om naar yoga te gaan en als ik hier ergens geen zin in heb, dan doe ik het niet. Toen even al mn kleding uitgezocht en een wasje weggebracht, was wel weer nodig. Een fruitsalade met yoghurt en muesli gehaald bij een streetfood kraampje voor 60 bath, dat is zo'n €1,60 en daar zit je echt vol van. Ook even mn laatste €'s in gewisseld bij een wisselkantoor. Dat is zoveel voordeliger dan pinnen, want als je pint dan moet je eerst 220 bath betalen en daarna steelt je eigen bank ook nog zo'n €12..... voel me elke keer weer beroofd... maar goed, niets aan te doen.

Rond half 12 was ik wel klaar om wat te gaan ondernemen en een ander Engels meisje ook wel, dus zijn we een flink stuk gaan lopen en met een flink stuk bedoel ik echt flink stuk. In de brandende zon op naar het Koh Tao festival, alleen we waren er iets te vroeg dus was niet veel aan. Zijn toen eerst wat gaan rondlopen en uiteindelijk ergens gaan lunchen. Ik heb het lekkerste broodje brie ever gegeten (die in Lloret was er niets bij Rooms en Myrth). Daarna nog wat winkeltjes bezocht en de zee in geweest. Terug gelopen naar het festival, waar een bandje aan het spelen was. Er was gratis eten en drinken, maar omdat het gratis is vertrouwende we het niet echt dus hebben alleen een flesje water genomen en hebben even genoten van de muziek om vervolgens weer terug te lopen. Onder weg kom je de gekste dingen tegen. 4 mensen op 1 scooter, een heel skeer iets dat ze een politiebureau noemen met daarnaast een super mooie school. Al met al weer veel verschillende dingen gezien. Terug bij ons hostel een duik genomen, opgefrist, zonsondergang bekeken, hapje gegeten, wat gedronken en naar bed.

Zondagochtend een kajak gehuurd om een stukje om het eiland heen te gaan. De zee is zo helder dat je gewoon visjes onder je ziet terwijl je aan het kajakken bent. Was leuk, wel zwaar dus na 2 uurtjes hadden we het eigenlijk wel gehad en zijn we terug gegaan. Alleen wisten we niet meer precies waar we eigenlijk vandaan waren gekomen, super stom dat we daar niet naar hadden gekeken toen we weg gingen. Op de gok maar ergens heen gepaddeld en gelukkig zaten we aardig in de buurt. Verder niet heel veel gedaan, beetje bij het zwembad gezetten met wat Nederlandse mensen en toen 's avonds was er een duikfilmpje van wat mensen die ik hier heb ontmoet te zien. Daarheen gegaan, super vet om te zien, kon ik maar duiken... helaas zit dat er voor mij niet in i.v.m. mn oren maar hopelijk kan ik wel een dagje snorkelen. Uiteindelijk was het trouwens een hele gezellige avond geworden. Overdag is het heel stil, maar het nachtleven is er zeker! Waren ergens beland waar een stuk of 10 bierpongtafels stonden en een livebandje aan het spelen was, al met al een geslaagde avond. Mn kamergenootje was eerder weggegaan dan ik en ik had gezegd dat ze de deur niet op slot moest doen. Kom ik midden in de nacht thuis, is de deur op slot...... en ze werd dus niet wakker hoe hard ik ook op de deur klopte, dus toen even in het trappenhuis gaan zitten om het na een half uur nog een keer te proberen. Weer niet... maar twee kamers verderop slaapt Jop en hij werd dus wel wakker van het geklop, even nog met hem gechilled en toen bedacht dat het misschien handig was om naar de receptie te lopen om te vragen of zij de deur voor me open wilde maken. Gelukkig lag daar iemand te slapen die me verder kon helpen, waardoor ik gelukkig de kamer in kon en lekker kon gaan slapen.

Maandag was ik erg moe en had ik niet echt zin om veel te doen. Beetje mn troep opgeruimd, want ik had overal wel wat kleding liggen. Verder heb ik de komende week uitgestippeld. Het was de bedoeling om 2 weken op Koh Tao te blijven, maar dat is echt veel te lang. Dus ik vertrek eerder om nog wat meer te kunnen zien. Dat dus allemaal beetje geregeld vandaag, boot, bus enz. 'S avonds wel gegeten met veel Nederlanders, voor het eerst. Er zaten twee Engelse bij en die hadden het niet echt naar hun zin geloof ik haha. Wel gezellig avondje ervan gemaakt.

Dinsdagmorgen naar yoga gegaan, want dat had ik mezelf belooft en ben blij dat ik ben gegaan. Was weer een workout, je zult het niet geloven maar het is echt een workout. Toen even een overheerlijke sandwich gehaald, gedoucht en op jacht naar een jurkje. Maar ik ben zo lastig dat het m natuurlijk weer niet geworden is.. Thanks dad, wilde dat ik gewoon gelijk iets leuk vond.
In de namiddag ben ik even op avontuur gegaan met mezelf. Had gehoord dat er wel een mooie zonsondergang te zien was bij een bepaald punt, dus ben ik daar heen gelopen. Was ongeveer 30 minuutjes, best prima te doen. Beetje muziek op en om me heen gekeken. Zag nog een eekhoorn over een elektriciteitskabel heen lopen. Eenmaal aangekomen daar halfuurtje gezeten. Foto's gemaakt met een selfiestick wat erg awkward was. Had wel iemand gevraagd om een foto van te maken, maar die foto's sloegen nergens op dus ja. Had trouwens nog iets gênants meegemaakt... ik had een leeg flesje water en ik kon nergens een prullenbak vinden dus ik gaf het aan een man waarvan ik dacht dat hij bij dat restaurantje werkte. Bleek het ook gewoon een toerist te zijn kwam ik later achter haha...
De zon ging om 18:30 ongeveer onder en toen moest ik heel snel terug gaan, omdat ik anders een heel stuk in het donker zou moet lopen. Dus ik weer op stap en het werd donkerder en donkerder en bij elke scooter of auto die ik hoorde dat ik please laat me met rust. Gelukkig weer veilig in het resort aangekomen. Had zoveel honger dat ik meteen met Jop en Ella wat ben gaan eten. Prima gegeten en vroeg naar bed gegaan.

Heb trouwens paar fotootjes toegevoegd :)

1. Tannie:
    25 maart 2017