Crazy Kuta, amazing Ubud & paradise Gili T

14 mei 2017 - Gili Indah, Indonesië

To be honest heb ik echt geen zin meer in het schrijven van blogs..... maar het zijn er nog een paar dus ik moet nog even volhouden. Nog maar 3 na deze, wat betekent dat het avontuur er helaas ook bijna op zit. Ga mn uiterste best doen, hierbij in ieder geval wel weer een nieuwe :))

De dag dat ik naar Bali vloog wekker 06:15 amper geslapen en super veel last van mn nek... keek ook elk uur weer op de klok of het niet al tijd was om te gaan. Blijft toch beetje spannend om te vliegen. Het hotel was lekker dicht bij het vliegveld en was een gratis shuttle elk half uur. Ik nam die van 07:00 en zo deden meerdere mensen dat. Mensen hadden echt huge koffers dus mijn backpack en de backpack van een ander meisje paste niet meer. Gelukkig is een tas best flexibel en kon die tussen de stoelen gepropt worden. Ik vond het allemaal prima zolang ik en mn backpack maar op tijd op het vliegveld zouden komen. Was 10 minuutjes rijden. Ik vlieg met Thai Airways en super handig want bij elke ingang stonden borden met welke maatschappijen daar zouden zijn. Backpack afgegeven, douane door en een departure stempel halen. Ging allemaal vrij snel. Oh wilde trouwens mn bath omwisselen voor roepia, dus ik naar een wisselkantoortje. Nooit doen op een vliegveld. Ik moest tekenen en toen zag ik dus dat ik maar 1.400.000 roepia zou krijgen terwijl het geld dat ik gaf zo'n 2.300.000 waard was. Ik snap dat ik iets van commissie zou moeten betalen, maar dit was me echt te veel. Dus toen ik het bonnetje moest tekenen zei ik dat ik dat niet ging doen en of ik me geld terug mocht. Hier was ze niet zo blij mee, maar dat kon me weinig schelen zolang ik mn geld maar terug kreeg.

Rond 10:45 de lucht ingegaan. Prima maatschappij! Lekker eten, chille stoelen en ruime plekken. 'Why him' gekeken. Was maar 4,5 uurtjes vliegen dus rond 15:00 geland. Helaas is het niet zoals in Europa dat de grenzen open zijn, nee hier moet je eerst naar de immigration desk een stempel halen, dan je bagage ophalen en dan naar de bagage controle. Klinkt als een paar minuten werk, geloof me als ik zeg dat het me minimaal een uur heeft gekost. Toen nog super lang op de andere mensen voor de pick-up gewacht en ik had geen water en geen roepia, dus dat was geen pretje. Eenmaal bij mn hostel heel gauw ingecheckt en mn tassen gedropt. Er was een Duits meisje waarmee ik een praatje maakte en ze vroeg of ik zin had om met haar en een vriendin mee te gaan naar een bar. Had daar op zich wel zin in, ze gingen over een uurtje. Moest lukken dacht ik. Even geld gaan wisselen, had aan iemand gevraagd waar ik dat het beste kon doen. Waar ik op het vliegveld dus 1.400.000 kreeg, kreeg ik hier 2.006.000. Dat was eens ff fijn. Water gekocht, denk dat water nog nooit zo lekker heeft gesmaakt. En toen kwam ik de mensen tegen die dezelfde pick-up hadden, daarmee een hapje gegeten. Helemaal vergeten dat dat Duitse meisje misschien op me zat te wachten dus na het eten naar het hostel gegaan en toen had ze een briefje voor me achter gelaten met haar telefoonnummer en de plek waar ze heen gingen, super lief. Dus ik onderweg naar die bar, was best ver lopen en toen ik aan het lopen was besefte ik eigenlijk hoe moe ik eigenlijk was. Toen ben ik omgekeerd en terug naar het hostel gelopen. Om daar even te chillen en te gaan slapen.

De bedden waren goed en alles, maar toch super kut geslapen. Ontbeten in een klein cute restaurantje en toen lekker naar het hotel waar ik al voor betaald heb, heel heel nice hotel. Toen ik binnen kwam was de vloer nat, ik dacht dat het kwam omdat ze net hadden schoongemaakt. Ik was namelijk best vroeg, omdat ik geen zin had om te douchen in het hostel. Dus hier heerlijk gedoucht, een warme douche na 2 maanden is toch best wel heel erg fijn. Daarna maar even Kuta gaan ontdekken. Ben er nu al achter dat ik Kuta kut vind. Dit had iedereen me al verteld dus ik was erop voorbereid. Overal waar je loopt stormen er locals op je af om iets te verkopen of een taxi aan te bieden. Zelfs in de apotheek toen ik voor zonnebrand aan kijken was stormde een verkoper op me af om me de duurste aan te smeren. Ik ben er dan gewoon heel gauw klaar mee en weet niet hoe snel ik weg moet komen. Ik had trouwens echt een nieuw tasje nodig aangezien degene die ik had meegenomen was gesneuveld en omdat ik dus echt geen zin had in die vervelende locals, ben ik naar een shoppingcentre gegaan met H&M, Bershka, Zara enz. Daar zijn de mensen tenminste niet vervelend. Tasje gescoord, blij mee en ook niet mega duur. Nog beetje rondgelopen, strand bekeken. En toen naar het zwembad gegaan en daar lekker mn middag doorgebracht. Savonds een hapje gegeten en uit geweest. Kuta is the right place if you want to have a good night out. Dat is het enige leuke in Kuta, de rest is shit.

Breakfast is included and amazing. Je kan als je wil ook nog een eitje laten maken, any style. Na het ontbijt naar de famous Tanah Lot tempel, deze staat op het water. Geen reet aan. Heb het punt bereikt dat ik echt geen tempel meer wil zien. Beetje rondgelopen daar en toen de bus terug naar Kuta om naar het strand te gaan en daar beetje te chillen. Zee in geweest, deze is koeler dan in Thailand wat erg fijn is. Zijn wel super hoge golven dus je moest je bikini goed vasthouden. Zonsondergang bekeken, which was really nice. Toen een strandwandeling terug naar het hotel en klaar gemaakt voor diner. Was een meer westers restaurantje en iedereen ging voor een burger, pasta of pizza, behalve ik. Mie goreng it is. Moest alleen wel als enige super lang wachten. Toen ik nog zat de eten ging de rest allemaal al betalen... Na het eten nog wat drankjes gedaan en even de club in. Niet al te laat terug gegaan. Op de terug weg was er een zonnebril 'winkel' die nog open was, maar wel aan het opruimen. Wij zonnebrillen proberen. Begon met 200.000 voor 1. Toen vroegen we hoeveel voor 2. Dat was 350.000. Hadden m zover dat 100.000 voor 2 goed was. Toen wilden we 60.000. Dit ging er niet in. Dus hij gaf het geld terug pakte Tim zn bril af en sloot zn rolluiken. Toen had ik mijn bril nog in mn hand, wat een gratis bril voor mij betekende.

Terug in het hotel, steen, papier, schaar gespeeld. Degene die verloor moest het zwembad in. Not me, gelukkig. Daarna gaan slapen.

Keek erg uit naar het ontbijt, dus op tijd opgestaan en ontbeten. Toen naar Uluwatu 'tempel'. Heb geen tempel gezien gelukkig. Alleen maar van het uitzicht genoten, uitzicht over zee. Later die dag gaan surfen, echt super leuk!! Nu wil ik op surfkamp. Na surfen helemaal dood dus teruggegaan naar het hotel en daar even een powernap genomen. Vanavond is the big night out. Hapje gegeten, het wordt steeds lastiger om te kiezen wat ik nu weer wil eten. Maar mag niet klagen, elke avond uiteten voor €5, wie wil dat niet. Voordat we naar de club gingen mn telefoon in het hotel achtergelaten. Toen naar een club waar je voor 100.000 (kleine €7) onbeperkt drinken hebt van 9 tot 12. Zeker gebruik van gemaakt, daarna naar Sky Garden. Club met 4 verdiepingen. Onderweg daar naartoe even gerold. Zo blij dat ik mn telefoon niet had meegenomen, o mijn god. Het ging namelijk zo, er stonden zoals altijd hele vervelende mensen bij de uitgang van de ene club en je moet jezelf daardoor zien te worstelen. Toen zag ik dat mn tasje open stond. Voelde ik dat er niets meer in zat. Dus ik kijk om me heen, zie ik 2m verderop mn portemonnee en oortjes liggen. In mn portemonnee zat alleen nog mn keycard voor de hotelkamer. Gelukkig neem ik niet al mn geld mee dus uiteindelijk was het maar €20 dat gestolen is. Kon alleen nu niet de club in, maar Matt betaalde voor me, thanks Matt.  Was a fun night.

Maandag naar Ubud, onderweg naar een fucking waterval die me echt gestolen kon worden. Zoveel mooiere gezien, deze was simpel weg gewoon lelijk. Dus ben ergens gaan liggen slapen en wachten op de rest die wel allemaal naar beneden gingen. Toen naar het hotel, super cute. Echt Balinees. Was helemaal kapot en de bedden zagen er zo goed uit. Even in de kamer gerelaxt om daarna opzoek te gaan naar een normale lunch. Geen rijst of noodles. Uiteindelijk een nice restaurantje gevonden en een sandwich met veel groenvoer genomen. Lekker. Daarna naar de monkey forest. Deze monkeys waren zoveel agressiever dan die in Laos. Deze waren gewoon beetje eng. Daarna naar een marktje, ze verkopen in Bali dus super veel dildo achtige openers. Best vreemd. Ik kan niet zo goed meer aardig zijn tegen de locals omdat ik nu iedereen wantrouw, dus die markt was geen pretje. Op de terugweg een taxi genomen met zn 9'en in 1 auto die gemaakt was voor 7 personen. Niet heel comfortabel, helemaal niet met dit weer, maar erg gelachen. Hapje gegeten, terug in het hotel even geskyped en toen eindelijk gaan slapen.

Wanneer je dus super moe bent en dan nog kut slaapt. Snap er niets van. Zag er echt niet uit, maar er stond een drukke dag op de planning. Eerst naar een basisschool om daar 'les' te geven. Meer gewoon met die kinderen gespeeld. Konden allemaal best goed Engels en elk kind vroeg weer dezelfde vragen: "Whats your name?" "Where are you from?" "Whats your favourite color?" zulke dingen. Een meisje liet mn hand niet meer los, so cute. Heel vervelend dat ik nu geen selfies kon maken, maar gelukkig mocht ik mn roommates telefoon lenen haha. Na de school op naar een koffieplantage. Ze maken in Bali dus poepkoffie. Ik ben vergeten welk dier de koffiebonen uitpoept maar het is echt geen grap. Het is de duurste koffie ter wereld, dacht ik. Best lekker, die poepkoffie. Voelde me alleen ineens wel heel slecht. Heel veel buikpijn.. maar goed. Na de plantage op naar de vulkaan. Dit uitzicht was unreal. Leek net alsof ik in een film zat. Zo vet! Daar geluncht. En toen daarna nog naar de rijstterrassen. Super veel gedaan in één dag, morgen lekker naar de Gili's. Savonds voelde ik me alleen nog steeds niet echt top dus een soepje gegeten en daarna gaan slapen. Morgen wekker heerlijk om 06:00.

Er moest een boot gehaald worden. Dus wij keurig om 07:00 ready to go. Tassen waren ingepakt er was ontbeten en de bus kon vertrekken. Er waren alleen een aantal mensen die zich niet zo goed voelde. Waarschijnlijk wat verkeerds gegeten gister bij de all you can eat lunch. Waren 3 jongens die lekker aan het overgeven waren. Hierdoor moest de bus een aantal keer stoppen, maar we waren keurig op tijd voor de boot. Toen gebeurde echter het volgende. De kofferbak van de bus ging niet meer open omdat er teveel bagage in zat. Op zich wel grappig. Met man en macht hebben ze het geprobeerd en na een klein halfuurtje denk ik, hadden ze m eindelijk open gekregen. De boot zou gelukkig op ons wachten dus om een uur of 12 aangekomen in paradise oftewel Gili Trawangan. Nog nooit zo mooi helder blauw water gezien. Ingecheckt in het hotel en toen daar even bij het zwembad gezeten om in de namiddag een fiets te huren. Fietsen en paardentaxi's zijn de enige vervoersmiddelen op dit eiland. We gingen een rondje om het eiland fietsen. Die fietsen waren er allemaal erg slecht aan toe, dus toen we net 2 min aan het fietsen waren vloog de eerste ketting eraf. Gelukkig heb ik daar ervaring mee aangezien mijn ketting er zo'n beetje 2 keer per dag afvloog thuis. Na deze keer is het nog een aantal keer gebeurd maar met handige mensen kom je er wel. Super mooie zonsondergang gezien met een niet al te beste pineapple shake. Na een tijdje terug gefietst en streetfood gegeten. Het is hier trouwens zoveel duurder dan in Thailand en Laos. Nog steeds niets super duur maar toch wel groot verschil.

Er een gezellig en laat avondje gemaakt, was niet de bedoeling maar ja things happen.