Bangkok, Koh Sok en Koh Phangan bloggy

9 maart 2017 - Tambon Ko Pha-ngan, Thailand

Hey guys, welkom bij mijn eerste bloggy. Ik ben nu ongeveer een week van huis en dacht misschien leuk om vast een updatetje te geven. Ik ga proberen zoveel mogelijk te bloggen, maar ik zie wel hoe het loopt. Laat ik in ieder geval bij het begin beginnen, lijkt me handig. Wanneer je pas 3 keer hebt gevlogen en eigenlijk altijd Myrth volgt is het best een beetje gek om nu in je eentje op Schiphol te lopen. Gelukkig staan er borden en is het super easy (volgende keer loop ik voorop jongens). Zag ook meteen hoe de transfer bordjes eruit zagen en hoe dat een beetje zou gaan, zodat ik op Frankfurt enigszins een idee had van wat ik moest gaan doen. Ben toen eigenlijk maar meteen naar de gate gelopen en heb heerlijk zitten wachten.

Eenmaal in het vliegtuig prima plekje, bij het raam of course. Toen kregen we ongeveer meteen een broodje aangeboden, ik had honger dus ik nam het maar aan. Haal ik het folie eraf zag ik dat er wortel op zat, dus wat doen we, we pakken een servetje en we gaan de wortel er even vanaf halen. Verder prima broodje hoor! Kregen ook drinken aangeboden maar had al nee gezegd toen ik zag dat je ook bier kon krijgen, gemiste kans.

In 45 min geland, man man man love vliegen, ongeveer een week geleden was het ruim 4 uur rijden. En toen begon het avontuur van het transferen. Ook dit was dus gewoon super easy. Prima vlucht gehad, weinig tot niet geslapen maar we waren in Bangkok! Ik werd opgehaald en naar het guesthouse gebracht, daar ontmoette ik al meteen wat mensen. Savonds naar Khao San Road met zn alle, dit is dé backpack straat in Bangkok met allemaal barretjes en overal mensen die dingen proberen te verkopen. Het was een geslaagde eerst avond!

Volgende ochtend voelde ik me prima, helaas niet voor lang. Eerst dacht ik dat het een kater was, maar daar ging ik al snel aan twijfelen. Elke slok water die ik nam kwam er namelijk na 3 min weer uit. Toch besloten wat te gaan doen, de rivier op met een boot en wat tempels bekijken. Nog steeds kwam elke slok er weer uit terwijl ik op de boot zat of in een straat liep... Maar goed, ik dacht dat het wel goed zou komen als ik water bleef drinken. Uiteindelijk zei iemand dat ik cola moest gaan drinken, want het begon op uitdroging te lijken. En tot mijn verbazing hield ik dat wel binnen. Nog wel wat gezien, gelukkig. Toen savonds met Jop, Sylvan (enige 2 Nederlandse jongens) en nog een paar een hapje gegeten rond 19:30, dit was mn ontbijt, maar voelde me steeds beter. Khao San Road nog even overgelopen, want het was de laatste avond in Bangkok. Bangkok is crazy!! Super druk, vies en chaos. Het verkeer in Amsterdam is niets vergeleken met Bangkok. I loved it.

Vrijdagochtend eerst een massage gekregen van een uur, doet pijn kan ik je vertellen. Daarna nog wat rond gelopen in Bangkok en toen om 3 uur naar het treinstation om vervolgens de nachttrein te pakken richting Suratthani. Wat een belevenis! It wasnt that bad tho, het was niet heel chill, maar je kon tenminste liggen. Kwamen aan om 06:00 en pakte een taxi naar Ratchaprapha Dam, daar op een ferry het meer over en toen aangekomen bij Koh Sok om daar een nachtje te verblijven. Het was net alsof je in een film zat, zo mooi. Als je de foto's op internet ziet, in het echt is het nog mooier!

Niemand had hier verbinding ook de locals niet, dus iedereen was met elkaar. Je kon een kajak pakken, dus dat even gedaan. Daarna gaan daydrinken en om 20:00 al gaan slapen. Zondag vroeg opgestaan, ontbeten, boot gepakt terug naar Ratchaprapha Dam. Daar in de taxi naar Donsak om vervolgens de boot naar Koh Phangan te pakken. Was zo'n ander half a twee uur. Zo grappig, je ziet langs de weg allemaal mini shops met kleine dorpjes. Je zult hier geen echt supermarkt vinden. Ja, hebt de 7 Eleven, dit is een hele kleine super markt die vooral goed is voor chips en koud water.

De boot die naar Koh Phangan gaat ziet er niet uit, maar je zit lekkerder dan in het vliegtuig. Toen met een soort Hummer het eiland over naar Bottle Beach, door de jungle en met weggetjes waar je u tegen zegt. Bottle Beach was really nice. Alles kan alles mag. Beetje gezwommen, gegeten, gedronken en gepraat. Laat in de avond gingen we van die vuurlampionen oplaten met een wens erop, altijd al willen doen. En nog wat later op de avond gaan slapen op een veel te hard matras, best prima geslapen tho. Wakker geworden en een duik in de zee genomen, want die was 10 meter lopen, best way to start the day! Daarna nog even in de zon gelegen, want dat had ik eigenlijk nog niet echt gedaan, backpack weer ingepakt en met de ferry naar een ander deel van het eiland. Toen met de taxi naar een Muay Thai training en toen weer met de taxi naar het volgende hostel. De taxi ritjes zijn dus echt super leuk, want het zijn van de open taxi's waar je met zn 10'en in zit en dan door de jungle heen gaat scheuren.
Savonds ergens een hapje gegeten, love Thai food. Ik weet niet wat ik bestel maar er is een jongen Jack uit London en in de UK is Thais eten hip zoals sushi is in Nederland. Ik vraag daarom altijd wat hij neemt, want dan zal het wel lekker zijn en tot nu toe heeft ie me niet teleurgesteld haha. Nog even rond gelopen in Ban Tai daarna nog wat gedronken bij de bar van het hostel en toen vroeg naar bed, want er staat een boottripje op de planning morgen met gratis eten en drinken. Ben benieuwd! Maybe i'll tell you about it in my next blog... hope you guys enjoyed reading this one xxxx

Het lukt helaas niet om foto's bij te voegen :(

1. Marion, Leo, Roos en Cico:
    9 maart 2017
    Leuke up date Amber. Fijn dat je leuke mensen bent tegengekomen. Geniet van alles en vooral van het heerlijke eten!! Lieve groetjes van ons! X
  2. Tannie:
    9 maart 2017
    Hoi lieve schat, al wel een en ander van je verhalen gehoord maar je hebt een super leuk verhaal geschreven. Ik mis je heel erg maar ik vind het super stoer van je. Love you